17 Novembre 2019

Alcoi.com

Alcoi.com

Fòrum




  • La degradació de TVE: censura, manipulació, silencis i periodistes vigilats

    Pere F el 10/05/2018 10:20 - IP: 80.24.221.53

    La degradació de TVE: censura, manipulació, silencis i periodistes vigilats Els professionals denuncien constantment ingerències en la seva feina

    Sota la direcció dEladio Jareño, la televisió pública espanyola ha sofert un procés de degradació accentuada aquests últims mesos amb nombrosos episodis de censura, informacions silenciades i manipulacions. A més, la voluntat del consell dadministració de controlar i vigilar els correus electrònics dels periodistes per a afrontar un suposat augment datacs de ciberseguretat ha fet esclatar una guerra darrerament entre els treballadors i la direcció.

    Lúltim episodi daquesta deriva ha estat la dimissió de leditora de TVE al País Valencià, Arantxa Torres. Segons que va explicar la Cadena SER, Torres va presentar la dimissió irrevocable perquè la direcció havia censurat lemissió del vídeo en què es veia la secretària de Comunicació del govern espanyol, Carmen Martínez Castro, dient als pensionistes que es manifestaven a Alacant: Vénen ganes de fer-los una botifarra de collons i dir-los us foteu. Ho va recollir La Sexta.

    De fet, el 24 dabril, una delegació del consell dinformatius de TVE va fer una conferència al Parlament Europeu en què va denunciar la indefensió dels periodistes en els casos de manipulació. Ara les institucions europees estudien el cas i podrien fer un toc datenció al govern espanyol. Els professionals han reiterat en molts comunicats les ingerències que han de suportar dia a dia, les manipulacions dels informatius i les ordres polítiques de la direcció de la cadena.

    Lusuari de Twitter Xavier Galve ha aplegat en un fil de piulets un centenar de casos, recollits en diversos mitjans de comunicació, que han esquitxat el prestigi de TVE. Entre labril i el juny del 2017, per exemple, el consell dinformatius va denunciar setanta casos de manipulació.

    El procés dindependència i la corrupció del PPEl consell dinformatius també va demanar la dimissió de la cúpula de TVE per la cobertura esbiaixada dels fets que passaven a Catalunya loctubre passat. Durant el primer doctubre, la cadena no va emetre cap especial informatiu sobre Catalunya ni va informar sobre el resultat del referèndum. En canvi, el 8 doctubre sí que va fer un seguiment detallat de la manifestació convocada pels partits unionistes i les entitats espanyolistes al centre de Barcelona.

    El programa Informe semanal va utilitzar música de Lexorcista en un reportatge en què presentava unes declaracions de Puigdemont a Catalunya Ràdio. I també va emetre una peça sobre la presó permanent revisable enfocada de manera que seguia largumentari del PP per a defensar-ne laplicació.

    El 12 de febrer, el Canal 24h va traduir malament, per escrit, un comunicat de lANC. En comptes daccions valentes, va escriure violentes, en un context social, polític i mediàtic dacusacions de violència per a justificar el delicte de rebel·lió contra els dirigents independentistes catalans. LANC va anunciar accions legals contra la cadena.

    Linformatiu, el Telediario, tampoc no ha defugit les crítiques pel tractament de la confessió de lex-secretari general del PP valencià Ricardo Costa sobre el finançament irregular del partit, ni de les acusacions de lex-ministre espanyol Rodrigo Rato contra lexecutiu de Rajoy per haver conspirat contra ell per a tancar-lo a la presó. També van fer cas omís de la dissolució de la direcció del PP del País Valencià per a col·locar una gestora al capdavant del partit a causa dels casos de corrupció.

    Sobre els atemptats de Barcelona i Cambrils, TVE va utilitzar imatges darxiu de les protestes contra latac a la redacció del setmanari francès Charlie Hebdo sense especificar que no foren preses aquell dia a Barcelona. Després va silenciar la xiulada contra el rei espanyol en la manifestació de rebuig als atemptats. No fou lúnic cas domissió. Abans del referèndum, TVE va ocultar els càntics franquistes en una manifestació per la unitat dEspanya que va fer-se a Madrid.

    Silenci envers TVE, linxament contra TV3 Malgrat les denúncies dels periodistes, la majoria dels diaris de Madrid no han criticat o han parat poca atenció a la deriva i a la manca de pluralitat de TVE. Alhora, shan dedicat a difamar TV3 i a dilapidar els serveis informatius de la televisió catalana per un suposat afavoriment de les posicions independentistes. Tanmateix, les acusacions de parcialitat i de voler amagar lunionisme, amb el PP i Ciutadans alimentant aquestes tesis de fa anys, topen amb la realitat i amb els informes, com ara els del Consell de lAudiovisual de Catalunya, que indiquen que TV3 dóna veu a totes les opcions polítiques.

    La pressió sobre TV3 va créixer notablement a loctubre a causa de la tensió política. Els professionals van denunciar lintent dingerència amb laplicació del 155, però finalment els mitjans públics van restar fora de labast de la intervenció, tot i la dura oposició de Ciutadans. Durant la campanya electoral, quan els mitjans públics funcionen per quotes que responen al resultat objectiu de les eleccions anteriors, la premsa espanyola va continuar atacant TV3. El linxament contra la televisió catalana contrasta amb el silenci sobre la caiguda en picat del prestigi de TVE.

    FONT: Vilaweb

  • Español el 27/06/2018 11:17 - IP: 185.134.43.225

    Sí! La verdad es que la TVE últimamente estaba "muy manipulada". Por eso el gobierno franquenstein le ha faltado tiempo para intervenir el Ente a fin de evitarlo, jaja. Hay que tener la jeta dura!

    Mal que le pese a algunos, Rajoy tardó meses en cambiar la dirección de TVE. Es comprensible, estaba ocupado en regenerar el tejido industrial perdido en la legislatura de ZP.

    TV3 no está manipulada por la chusma golpísta, verdad? Hay que estar ciego/sordo para no verlo o pertenecer a la secta.

    El recien "estrenado" Canal9, tampoco estatará manipulado, verdad? De momento son 500 los que han sido recolocados. No hay que ser muy listo para deducir a quien rendirán pleitesia sabiendo que la izquierda radical, apoyada por el vividor Ximo Puig, prometieron reabrir dicho bódrio si subían al Poder.

    Una vergüenza !!!

     

     

Afegir resposta